Aswirna, Prima (2020) Analisis penggunaan model reciprocal teaching berbasis HOTS terhadap kemampuan berfikir kritis peserta didik pada materi IPA Sekolah Dasar. TARBIYAH AL-AWLAD: JURNAL KEPENDIDIKAN ISLAM TINGKAT DASAR, x (2).
30-Analisis penggunaan model reciprocal teaching berbasis HOTS terhadap kemampuan berfikir kritis peserta didik pada materi IPA Sekolah Dasar.pdf - Published Version
Download (732kB)
Abstract
The title of this research is "Analysis of the Use of HOTS-based Reciprocal Teaching Models
to Students' Critical Thinking Ability in Elementary School Science material". This research
is motivated by the problems of learning science that occur in elementary schools, thus
encouraging educators to look for ideas or thoughts related to learning models in science
material that can improve students' critical thinking skills. This type of research used in this
research is descriptive analytical, with the method of library research (library research). The
data collection technique that researchers use is documentation where the researcher gets data
from various documents such as manuals, journals and theses and so on. Data analysis was
performed using content analysis method.
Intisari: Penelitian ini bertujuan untuk menganalisis penggunaan model pembelajaran
Reciprocal Teaching berbasis HOTS untuk meningkatkan kemampuan berfikir kritis
peserta didik pada pembelajaran IPA. Jenis penelitian yang digunakan dalam penelitian
ini adalah deskriptif analitis, dengan metode studi kepustakaan (library research). Teknik
pengumpulan data yang peneliti gunakan yaitu dokumentasi dimana peneliti mendapat
data dari berbagai dokumen seperti buku pedoman, jurnal dan skripsi dan sebagainya.
Analisis data dilakukan dengan metode analisis isi.
Keywords: Reciproal Teaching, HOTS, berfikir kritis, pembelajaran IPA
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | Pendidikan > L Education (General) |
Depositing User: | Zulfitri Pustakawan |
Date Deposited: | 10 Nov 2022 03:48 |
Last Modified: | 10 Nov 2022 03:48 |
URI: | https://scholar.uinib.ac.id/id/eprint/634 |